Informasjon

Priser

Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m.

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

 

Salgs- og leveringsbetingelser

Ekspedering av ordre

Vi ekspederer alle ordre så raskt som mulig. Varer som er på lager sendes innen 24 timer. Om noe er utsolgt vil varen bli sendt så snart den er på lager. Vanligvis innen 7 dager.

Betalingsvilkår

Betalingskort: Ved betaling med kort vil beløpet bli reservert på din konto ved bestilling. Beløpet trekkes først når varen sendes fra oss.

Forhåndsbetalt faktura: Vi sender betalingsinfo når varen er bestilt. Når det er betalt og pengene er registrert på vår konto vil varene sendes.

Faktura: Organisasjoner med gyldig org.nr kan betale faktura på etterskudd, men det vil bli foretatt en kredittsjekk før kreditt innvilges. Fakturagebyr kr 49,- tilkommer.

Frakt

Vi sender varene med Posten.

For kjøp inntil kroner 150,- beregnes kroner 45,- i frakt.

For kjøp inntil kroner 500,- beregnes kroner 80,- i frakt.

For kjøp inntil kroner 1000,- beregnes kroner 120, i frakt.

For kjøp inntil kroner 2500,- beregnes kroner 170, i frakt.

For kjøp over kr. 2500,- sendes portofritt.

Personopplysninger

Fakto AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Kortinformasjon

Når du handler hos Fakto AS blir betalingen behandlet av DIBS, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard. All kortinformasjon blir kryptert og oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk

Rutiner for retur av varer

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene kan du kontakte oss på telefon eller e-post. Ved avbestilling etter at varen er sendt må kunden dekke fraktkostnader.
Det er ikke mulig å avbestille produkter med trykk/personalisering etter at produktet er trykket/behandlet.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Fakto AS skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Fakto AS vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Angrerett

I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettsskjema (som skal ligge i forsendelsen), du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettsskjemaet.
Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.

Angrefrist gjelder ikke varer med trykk og eller spesialproduksjon. Det er ingen returrett på personaliserte varer.

Firmainformasjon

Postadresse:

Fakto AS
Haugåsstubben 7
4016 Stavanger

E-post: post@fakto.no
 
Telefonnummer: 926 29 359


Organisasjonsnummer: 996 415 309